پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش مطالب و مطالب (برگشت به لیست)


مصاحبه با ایرنا

نظرات خوانندگان(0)  

مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی
 

Top of Form

 

 

کد خبر: 30441964    (1864056)                                       تاريخ انتشار: 1390/03/31 - 17:17

 

يك استاد علوم سياسي:

استكبار جهاني با اعمال تحريم ها به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامي است

 

كاشان- عضو هيات علمي دانشگاه تهران گفت: استكبار جهاني با اعمال تحريم هاي سياسي به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامي است.

 

'سيد مهدي ساداتي نژاد' روز سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا،اظهارداشت:‌ بهانه هاي واهي كه گاه و بي گاه با فشار رژيم نامشروع صهيونيستي از سوي ايالات متحده امريكا عليه ايران مطرح مي شود، تنها به منظور جلوگيري از پيشرفت و صدور انقلاب ايران به جهان است.
وي تاكيدكرد: در گفتماني كه انقلاب اسلامي ايران به دنيا ارايه كرد نظام ظلم و استكبار جاي ندارد.
وي تصريح كرد: پيشرفت هاي ايران اسلامي در زمينه هاي علمي، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و نظامي براي آنها غير قابل تحمل است.
ساداتي نژاد، ‌با اين مقدمه به تاثير انقلاب اسلامي ايران بر معادلات سياسي جهان پرداخت و گفت: انقلاب مردم ايران اسلامي با به خطر انداختن منافع قدرت هاي غالب در جهان، گفتمان جديدي از نوع حكومت ديني ارايه كرد كه اين مساله موجب موضع گيري آنها عليه ايران شد.
وي، سياست هميشگي قدرت هاي غربي در قبال ايران را دنبال كردن خط تحريم ها دانست و افزود: اين سياست در بسياري از موارد موفق بوده و كشورهاي تحت سلطه آنها را به زانو درآورده است.
اين استاد علوم سياسي حربه مستكبران را در قبال ايران،تحريم دركنار ايران هراسي عنوان كرد و اظهار داشت: ايالات متحده امريكا از ابتداي انقلاب و براي جلوگيري از نفوذ آن، نظام اسلامي را به عنوان خطري در منطقه معرفي و مانع ايجاد روابط حسنه ميان ايران و همسايگانش مي شوند.
ساداتي نژاد، درباره چگونگي و روند تحريم ها عليه نظام اسلامي، افزود:‌ بعد از حادثه 13 آبان و تسخير لانه جاسوسي آمريكا و به دنبال قطع يك جانبه روابط سياسي به دستور 'جيمي كارتر' و فشار رژيم نامشروع صهيونيستي روند تحريم ها عليه ايران اسلامي از سوي ايالات متحده امريكا همچنان ادامه دارد.
عضو هيات علمي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، گفت: با روي آوردن ايران به دانش هسته اي ابعاد جديد فشار عليه ايران آغاز شد و در لواي فصل هفتم منشور ملل متحد، پس از ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت شكل جديدي به خود گرفت كه حاصل آن سياست نوشته شده اي بود كه موج صدور قطعنامه هاي مختلف عليه ايران را در پي داشت.
وي آخرين قطعنامه هاي تحريمي عليه ايران را درخصوص فعاليت هاي بانكي و ارزي كشور، برخي نهادها و سازمان هاي فعال در بخش صنعت و امور نظامي عنوان كرد.
وي اين مرحله از تحريم ها را در مقايسه با گذشته متفاوت دانست و اظهار داشت: ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت نقطه عطفي در رسميت بخشيدن و قانوني كردن اين تحريم ها از سوي يك نهاد بين المللي بود كه تا پيش از آن سابقه نداشت.
اين استاد علوم سياسي تحريم هاي گذشته را غير رسمي و محدود به آمريكا و هم پيمانانش دانست و شكل جديد آن را در قالب گفتمان جديد و چهارچوب هاي قانون جهاني ارزيابي كرد.
ساداتي نژاد در مورد نتايج تحريم ها در كشور نيز گفت: تحريم ها از دو بعد قابل تامل هستند، در نظر اول هر تحريمي فشار و هزينه هايي را بر كشور وارد آورده كه نتيجه آن، حركت هزينه بر و سخت روبه جلو و محروم شدن از تكنولوژي هاي سريع جهان بوده است.
وي جنبه مثبت تحريم ها را نيز احساس استقلال و تلاش و اتكا به امكانات خودي دانست و تاكيدكرد: در هشت سال جنگ تحميلي، زماني كه حتي سيم خاردار به كشور ما نمي دانند، انديشمندان و تكنيسين هاي ما به جايي رسيدند كه در علم نانو، هواپيما، بالگرد و امكانات نظامي را به همت خود ساختند.
عضو هيات علمي دانشگاه تهران باور و انگيزه جوانان اين مرز و بوم را عاملي دانست كه علي رغم همه تلخي ها اين تهديدها را به فرصت بدل كرد.
ژ.ج/1724

Bottom of Form

 


موضوع: مصاحبه ها
نویسنده:مدیر سایت
تاریخ: سه شنبه14تير1390
کلیدواژه ها: مصاحبه اختصاصی،ایرنا،خبرگزاری جمهوری اسلامی


آخرین اخبار و مطالب سایت



پاورپوینت دروس دکتر سیدمهدی ساداتی نژاد

 اساتید محترم شرکت کننده در دوره دانش افزائی اندیشه سیاسی می توانند با مراجعه به منوی بخش مطالب قسمت سخنرانی ها  پاور های مربوطه را دریافت فرمایند

برای تحقق جامعه توسعه یافته اسلامی کدامیک اولویت دارد؟
توسعه اقتصادی
توسعه سیاسی
توسعه فرهنگی
توسعه علمی

نمایش نتیجه


پیوندها


آنلاین: 5 نفر
امروز: 4 نفر
دیروز 1 نفر
کل: 188,533 نفر
زمان بارگزاری: 2/08 ثانیه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر سیدمهدی ساداتی نژاد میباشد.