شنبه 8 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش مطالب و مطالب (برگشت به لیست)


مصاحبه با ایرنا

نظرات خوانندگان(0)  

برقراري عدالت در جامعه وابسته به تعامل نخبگان و دولت است
 
صفحه اصلی
 
 کد خبر: 30480058 (1918580) تاريخ انتشار : 26/04/1390 - 10:12
 
 
 
 برقراري عدالت در جامعه وابسته به تعامل نخبگان و دولت است
 
كاشان- انديشمندان و كارشناسان معتقدند، عدالت زماني در جامعه محقق مي شود كه در نتيجه تعامل دولت با نخبگان، حوزه نظريه پردازي و اجرا يكي شود.
 
 
 
 
به گزارش ايرنا، رهبر معظم انقلاب در دومين نشست انديشه هاي راهبردي، به ضرورت نگاه متجددانه و نوآورانه به منابع ديني با هدف استخراج نظريه ناب اسلامي درباره عدالت و پژوهش هاي كاربردي در اين زمينه تاكيدكردند.
عضو هيات علمي دانشگاه تهران در اين مورد به خبرنگار ايرنا، گفت: در مباحث مربوط به عدالت، بايستي پيوستگي ميان بخش نظريه پردازي و اجرا وجود داشته باشد و انديشمندان حوزه و دانشگاه با توليد فكر و مطالعه در مباني اصيل اسلامي، نظريه پردازي كرده، اصول حاكم بر عدالت را مطابق با شرايط جامعه استخراج كنند.
حجت الاسلام والمسلمين 'سيد مهدي ساداتي نژاد'، افزود: اما آنچه مهم تر از نظريه پردازي است، تعامل قواي مجريه با نخبگان و به عبارتي حوزه نظريه پردازي و عمل است.
اين استاد علوم سياسي دانشگاه تهران، تاكيدكرد: همانگونه كه در بحث علم و صنعت، ارتباط دانشگاه با توليد اهميت دارد، در حوزه اجراي عدالت نيز توجه به اين مقوله ضروري است.
ساداتي نژاد، با بيان اهميت تعامل نظريه پردازان و دولتمردان در راستاي تحقق عدالت تصريح كرد: در غير اين صورت، مقوله عدالت محدود به تعدادي كتاب و پژوهش و از طرف ديگر معماي هميشگي دولت ها خواهد شد.
وي در ادامه، به اهميت بومي سازي عدالت در جامعه اشاره كرد و اظهارداشت: اصل عدالت، قرار دادن هر چيز در جاي مناسب خود است و اين امر زماني محقق مي شود كه در هر موردي استعدادها و ظرفيت ها به دقت مورد مطالعه قرار گرفته و مطابق آن سرمايه گذاري ها انجام شود.
عضو هيات علمي دانشگاه تهران، در مورد اهميت رابطه پيشرفت با عدالت در جامعه اسلامي نيز گفت: تكامل و توسعه يافتگي جز لاينفك جهان امروز است و ما براي حضوري با نشاط در عرصه هاي رقابت بايد
به بالندگي و پيشرفت دست يابيم.
ساداتي نژاد، افزود: اما در گفتمان اسلامي پيشرفت و كمال در جهت اهداف عالي تري است كه از مسير عدالت مي گذرد و برخلاف جوامع غربي هدف و آرمان ما محصور در مظاهر پيشرفت نيست.
وي، تاكيدكرد: وظيفه دولت بر اساس قانون اساسي، فراهم كردن بدون تبعيض بسترهاي پيشرفت و شكوفايي براي همه اقشار جامعه است و اين امر با شناخت صحيح مباني ديني عدالت و اجرايي كردن آن ميسر است.
 
 گزارش از: ژاله جندقيان
/1724/7428
 
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30480058
 
 
 

موضوع: مصاحبه ها
نویسنده:مدیر سایت
تاریخ: دوشنبه10مرداد1390
کلیدواژه ها: مصاحبه ایرنا،عدالت،ساداتی نژاد


آخرین اخبار و مطالب سایت



پاورپوینت دروس دکتر سیدمهدی ساداتی نژاد

 اساتید محترم شرکت کننده در دوره دانش افزائی اندیشه سیاسی می توانند با مراجعه به منوی بخش مطالب قسمت سخنرانی ها  پاور های مربوطه را دریافت فرمایند

برای تحقق جامعه توسعه یافته اسلامی کدامیک اولویت دارد؟
توسعه اقتصادی
توسعه سیاسی
توسعه فرهنگی
توسعه علمی

نمایش نتیجه


پیوندها


آنلاین: 7 نفر
امروز: 0 نفر
دیروز 3 نفر
کل: 188,537 نفر
زمان بارگزاری: 2/71 ثانیه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر سیدمهدی ساداتی نژاد میباشد.