پنج شنبه 9 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش مطالب و مطالب (برگشت به لیست)


مصاحبه با ایرنا

نظرات خوانندگان(1)  

به بهانه قیام 30 تیر1331
 
 
صفحه اصلی
 کد خبر: 30485979 (1925515) تاريخ انتشار : 30/04/1390 - 10:26 
 
به مناسبت بزرگداشت قيام30تير/
راه پيروزي ايران از همدلي مردم، روحانيت و مسوولان مي گذرد
كاشان- برخي از كارشناسان علوم سياسي معتقدند كه پيوند مردم، روحانيت و مسوولين راه پيروزي و سرافرازي را به روي ملت مي گشايد
 
 
به گزارش ايرنا،پس از تلاشهاي آيت الله'ابوالقاسم كاشاني'و دكتر'محمد مصدق'صنعت نفت ايران پس از50 سال ملي شد و ملت ايران توانست در اوج فشارداخلي و خارجي و با كمك تدبيرهاي اين دو رهبر مذهبي و ملي بر تمام مشكلات فايق آيد.
اما پس از آن واقعه و زماني كه طفل نوپاي استقلال ميهن نيازمند دستگيري دلسوزانش بود، اختلافات بروز كرده و در پي برخي اقدامات دكتر مصدق و جدايي ميان رهبران جنبش استقلال كشور، به يكباره تمام تجمع ها و اعتراض ها و خون دل هاي مردان حقيقي اين سرزمين بي اثر شد.
عضو هيات علمي دانشگاه تهران دراين باره به خبرنگار ايرنا گفت: قيام سي ام تيرماه 1331 معجزه همدلي و هماهنگي ملت ايران و نقش بي بديل مرجعيت و رهبري شيعه را در پيروزي حركت انقلابي مردم به نمايش گذاشت.
حجت الاسلام'سيدمهدي ساداتي نژد'افزود:اما بروز اختلاف عقيده و سليقه درطول مدت يك سال شرايط كشور رابه جايي رساند كه وقتي درمرداد1332 خانه مصدق محاصره شد، ديگر خبري از حمايت رهبری مذهبی و اجتماع مردم نبود.
وي تاكيدكرد:هرگاه عده اي بر پيروزيها مغرور شده برخود تكيه كردند، درپي آن، شكست خوردند كه نمونه بارز آن غرور دكتر مصدق بود كه با جدايي از آيت الله كاشاني خود را به حمايت مردم دلخوش مي دانست.
وي، به همراهي و پيوستگي رهبري ديني با مردم اشاره كرد و گفت: شعارهاي ملي گرايانه و عشق به وطن در كنار باورهاي ديني و بسيج توده ها تا مرز شهادت است كه استقلال كشور را درپي داشته، پيروزي آنها را تامين مي كند.
ساداتي نژاد، مليت و مذهب را در گفتمان انقلاب اسلامي دو مقوله در هم تنيده و جدايي ناپذير دانست و تاكيدكرد: همواره جداكردن اين دومقوله در باور مردم ما موجب ايجاد تفرقه و در نهايت شكست بوده است.
اين استاد علوم سياسي خاطرنشان كرد:همواره همراه هر پيروزي ملت ايران، فتنه انگيزي بيگانگان مشكل ساز و در صورت اختلاف و تفرقه دروني ،كارساز بوده است. ژ.ج/1724
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30485979
 

موضوع: مصاحبه ها
نویسنده:مدیر سایت
تاریخ: دوشنبه10مرداد1390
کلیدواژه ها: مصاحبه با ایرنا،قیام 30تیر،ساداتی نژاد،مصدق،ایت الله کاشانی


آخرین اخبار و مطالب سایت



پاورپوینت دروس دکتر سیدمهدی ساداتی نژاد

 اساتید محترم شرکت کننده در دوره دانش افزائی اندیشه سیاسی می توانند با مراجعه به منوی بخش مطالب قسمت سخنرانی ها  پاور های مربوطه را دریافت فرمایند

برای تحقق جامعه توسعه یافته اسلامی کدامیک اولویت دارد؟
توسعه اقتصادی
توسعه سیاسی
توسعه فرهنگی
توسعه علمی

نمایش نتیجه


پیوندها


آنلاین: 2 نفر
امروز: 3 نفر
دیروز 20 نفر
کل: 188,405 نفر
زمان بارگزاری: 2/29 ثانیه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر سیدمهدی ساداتی نژاد میباشد.