جمعه 7 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش مطالب و مطالب (برگشت به لیست)


امیرکبیر سیاستمداری از نسل خوبان

نظرات خوانندگان(0)  

شالوده تفکرتوسعه دانش بنیان ایران به دست با کفایت امیرکبیر بنا شد
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمینˈسید مهدی ساداتی نژادˈ روز سه شنبه در آستانه بیستم دی سالروز شهادت امیرکبیر در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود:میرزا تقی خان امیرکبیر به معنای حقیقی، یک رجل سیاسی بود و با درایت خاص خود بنیان پیشرفت کشور را بنا نهاد اما صدارت کوتاه مدت و چهار ساله این نخبه سیاسی، مجال تحول و اصلاح کشور را نداد.
وی افزود: امیرکبیر بخوبی دریافته بود که پایه های پیشرفت یک ملت بر ریشه های عمیق دانش و نوآوری بنا نهاده می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از اقدام های مهم امیرکبیر تاسیس مدرسه دارالفنون بود،خاطرنشان کرد: این مدرسه محل بهره گیری از دانش و فناوری نامگذاری شد ونکته حایز اهمیت به کارگیری استادانی بود که از اتریش دعوت شده بودند، یعنی کشوری که هیچ سابقه استعماری در مواجهه با ایران نداشت.
مدیر کارگروه کمیته اندیشه سیاسی اسلام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: استعمارگری و مداخله روسیه و انگلیس در ایران با درایت امیرکبیر حداقل در مدت چهار ساله صدرات عظمای این رجل هوشمند سیاسی، متوقف شد و دسیسه قتل این آزادمرد را رقم زد.
ساداتی نژاد به دیگر اقدام های اصلاح گرایانه امیرکبیر در اداره امور کشور اشاره کرد و گفت: اصلاحات ریشه ای و تاثیرگذار در بخش های کشاورزی و صنایع در کنار ترمیم ساختار غلط سیاسی دوران ناکارآمدی حاکمان قاجار از خدمات این رادمرد تاریخ به ملت ایران بود.
این استاد دانشگاه تهران افزود:در طول تاریخ ایران همواره افرادی که منشا تحولات بنیادین در پیشرفت کشور بودند با کارشکنی های داخلی و خارجی مواجه شده اند و از این رهگذر صدمه ای جبران ناپذیر به ملت ایران وارد شد که نمونه بارز آن قربانی شدن یگانه مرد میدان سیاست در دوران 200 ساله حکومت قاجار بود.
ساداتی نژاد تاکید کرد:تنگ نظری و حسادت های داخلی و چشمان طمع استعمار خارجی، در نهایت ماموریت امیرکبیر ایران را ناتمام گذارد و او را به بهانه حکمرانی کاشان به مسلخ کشاند.  
کد خبر: 80490915 (3081053)|تاریخ خبر: 19/10/1391|

موضوع: مصاحبه ها
نویسنده:
تاریخ: يکشنبه24دي
کلیدواژه ها: امیر کبیر


آخرین اخبار و مطالب سایت



پاورپوینت دروس دکتر سیدمهدی ساداتی نژاد

 اساتید محترم شرکت کننده در دوره دانش افزائی اندیشه سیاسی می توانند با مراجعه به منوی بخش مطالب قسمت سخنرانی ها  پاور های مربوطه را دریافت فرمایند

برای تحقق جامعه توسعه یافته اسلامی کدامیک اولویت دارد؟
توسعه اقتصادی
توسعه سیاسی
توسعه فرهنگی
توسعه علمی

نمایش نتیجه


پیوندها


آنلاین: 1 نفر
امروز: 1 نفر
دیروز 5 نفر
کل: 188,535 نفر
زمان بارگزاری: 1/92 ثانیه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر سیدمهدی ساداتی نژاد میباشد.